خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





5 نوع تعمیر خودرو که نباید خودتان انجام دهید

    5 نوع تعمیر خودرو که نباید خودتان انجام دهید

    برخی کارها را بهتر است به متخصص بسپارید .

    وقتیکه با خودروی خود به مشکل کوچکی بر می خورید و با موفقیت آن را برطرف می کنید ، احساس رضایت به شما دست میدهد . انجام کارهایی برای نگهداری از خودرو مانند تعویض فیلتر، عوض کردن روغن و یا حتی شمع ها به شما در کاهش هزینه ها کمک می کند ؛ با این حال ، کارهایی هستند که بهتر است آنها را به متخصص بسپارید . متخصصین مجاز ، ساعات زیادی را در محیط کلاس و کار ، صرف ارتقاء مهارت های خود کرده اند ؛ این افراد حکم دکتر را برای خودرو دارند . شما هیچ وقت مشکلات جدی در رابطه با سلامتی خود را در خانه درمان نمی کنید ، اینطور نیست؟

    در اینجا پنج موقعیت چالش برانگیز را مطرح میکنیم که برای رفع آنها بهتر است از متخصص این امر کمک بگیرید .

     

     

     تعمیر سیم پیچی خودرو

    سیم پیچی ، مرکز فکر خودروی مدرن محسوب می شود و کار آن ارسال و دریافت سیگنال های الکترونیکی در مقیاسی باورنکردنی است . شل شدن یکی از اتصال های سیم پیچی ، از بین رفتن تدریجی روکش سیم ، و یا انواع مشکلات غیر معمول ممکن است باعث از کارافتادن خودرویی شود که مشکل دیگری ندارد . وسوسه شدید که نگاهی به نقشه سیم کشی خودرو بیاندازید و خودتان دست بکار شوید؟ سئوال اصلی اینجاست که چقدر به خودروتان وابسته هستید؟ این فکر که "خودم درستش میکنم" زمانی وسوسه برانگیز است که خودروتان را فقط تا پایان یک دوره خاص نیاز داشته باشید یا فقط برای تفریح از آن استفاده میکنید . احتمالاً مطالب زیادی یاد خواهید گرفت و آن وقت در مورد سیم پیچی خودرو با دیگران حرفی برای گفتن دارید . اما اگر بطور جدی کوچکترین احتمال وجود داشته باشد که در آینده ای نزدیک برای جابجایی به این خودرو نیاز داشته باشید ، به خود زحمت ندهید . سیم پیچی خودرو شدیداً ظریف و حساس است و اگر در کوچکترین موردی غفلت شود ، تنها کسی که میتواند مشکل را حل کند ، یک متخصص است . بعلاوه ، اگر اشتباه کنید ، ممکن است خسارت وارده به سیم پیچی را بیشتر کنید یا حتی آن را از بین ببرید .

     

     

    تعمیر کولر خودرو

    اساساً در تعمیر کولر خودرو سه سطح وجود دارد ، که حتی اولین سطح آن نیز برای ما چراغ قرمز محسوب می شود . اگر کولر خودروی شما به خوبی کار نمی کند ، فروشنده قطعات یدکی محل به احتمال زیاد کیت گاز خنک کننده را به شما پیشنهاد می دهد که می بایست خودتان آن را عوض کنید  و از نوع مشکلات سطح اول به شمار می رود . اما اگر تا کنون این کار را نکرده اید ، آیا واقعاً تمایل دارید که با ماده ای خطرناک در تماس باشید ؟ برای برخی افراد که کارهای سبک تر را "خودشان" انجام میدهند ، این پایان راه است .

    حتی اگر فرض کنید که با این موضوع مشکلی ندارید ، اما بعد متوجه می شوید که عوض کردن کیت گاز کولر کفایت نمی کند . مرحله بعدی خارج کردن گاز سیستم خنک کننده و پر کردن مجدد آن است. برای این کار لازم است تمام گاز خنک کننده را پیش از پر کردن مجدد از آن خارج کنید . آیا برای تخلیه گاز و ادامه ی کار پمپ خلاء دارید ؟ اگر جواب شما منفی باشد ، مجبور به تهیه یک پمپ با هزینه بسیار بالایی خواهید بود . در نهایت ، احتمال دارد که عملکرد ضعیف سیستم خنک کننده ی خودرو به خاطر بروز نشتی یا نقص فنی در سیستم بوده باشد . در این حالت باید کل داشبورد پیاده شود تا بتوان به آن قسمت دسترسی پیدا کرد . حتی افراد با تجربه ای که "خودشان" تعمیرات خودرو را انجام میدهند تمایل به قرار گرفتن در چنین موقعیتی ندارند .

    در اینجا ایده بهتری برای شما داریم و آن این است ،  به مکانیکی که  مراجعه میکنید بخواهید تا سیستم خنک کننده شما را عیب یابی کند . اغلب بدون هزینه این کار را انجام می دهند و یا هزینه کمی از شما دریافت می کنند .  بعد از آن می توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد این مسیر را به تنهایی طی کنید . در 90 درصد موارد ، بهترین راه برای شما این است که با پرداخت هزینه از همان مرکز بخواهید که کار را برایتان انجام دهند .

    بدنه خودرو ( صافکاری و نقاشی )

     

     

    بدون شک همه ما می دانیم که هنرمندان صافکار و نقاش ، متخصصانی هستند که "خودشان دست به کار" میشوند ، اما از نظر اغلب ما ، صافکاری و نقاشی یعنی یک کار بد و بی کیفیت و رنگی که بسیار ضعیف کار شده است . البته ، این افراد زمانی بیشتر وسوسه می شوند خودشان دست به کار شوند که  قادر به پرداخت هزینه ی صافکاری و نقاشی حرفه ای نباشند . اما اگر بتوانید از خدمات یک متخصص در این زمینه استفاده کنید ، بطور یقین نتیجه ی رضایت بخش تری خواهید گرفت . درمورد انواع فرورفتگی های کوچک تا بزرگ ، توصیه ما صافکاری بدون رنگ است (PDR  ) ؛ بازار رو به رشدی که ارائه دهندگان خدمات آن با خودروهایی مملو از ابزار به سرعت جلوی درب خانه ی شما حاضرند . در بیشتر موارد ، صافکاری بدون رنگ فقط با چند ضربه به سطح آسیب دیده قابل انجام است و نیازی به رنگ ندارد و به همین خاطر هزینه کمی برای شما خواهد داشت . اگر این افراد نتوانند کار شما را انجام دهند ، به هر حال ، خودتان این کار را انجام ندهید ، آماده باشید که به سراغ متخصص صافکاری بروید، یا با آسیبی که به خودرو وارد شده سر کنید تا زمانی که توانایی پرداخت یک صورت حساب سنگین را داشته باشید .

    تعویض فنر

    در اینجا صحبت از رویه ی معمول تعویض فنر است نه تعمیر یک مورد خاص . شاید فکر کنید که کار تعویض فنر به سادگی بیرون آوردن چند پیچ و مهره باشد ؛ اما اگر لازم شود که فنر را از جایش خارج کنید ، قطعاً بهتر است بیشتر فکر کنید . برای بیرون آوردن فنر ،  باید ابتدا به کمک ابزار لازم آن را فشرده کنید   ( بله ، درست متوجه شدید ! ) . پس اول از همه باید ابزاری برای فشرده سازی پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ و قوی باشد تا از عهده فنر خودروی شما بر بیاید ؛ برخی از کارخانه ها و سازندگان از فنرهایی استفاده می کنند که بسیار قوی تر و سنگین تر از یک ابزار فشرده سازی معمولی و استاندارد هستند .

    حتی اگر ابزار فشرده سازی مناسبی دارید ، لازم است که از ابتدا تا انتها با فنر فشرده شده کار کنید ، و این بدون شک یک تجربه آزاردهنده خواهد بود . اگر در هر مرحله صفحه های ابزار فشرده ساز را به درستی و با رعایت ایمنی در جای خود محکم نکنید ، ممکن است که فنر با نیروی بسیار زیادی از جای خود دربیاید . به هیچ وجه اغراق نکرده ایم اگربگوییم که در برخی موارد چنین شرایطی منجر به قطع عضو و یا مرگ شده است . چرا این خطر را به جان بخرید زمانی که میتوانید از متخصصی کمک بگیرید که صدها بار این کار را انجام داده است ؟ اگر در زمینه کار با ابزار فشرده ساز تجربه اولیه ندارید ، اما به هر حال میخواهید این کار را انجام دهید ، از متخصص آشنایی کمک بگیرید که میتواند در انجام مراحل کار شما را راهنمایی کند .

    تعمیر سیستم احتراق

     

     

    طبق یک قانون اگر تعمیر سیستم به این معنی باشد که دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود ، قویاً تاکید می کنیم که نباید "خودتان دست به کار شوید". واضح است که بدون یک سیستم احتراق سالم نمیتوانید خودرو خود را روشن کنید . با معرفی سیستم های احتراق الکترونیکی مدرن میزان ریسک و شکست این نوع تجربه افزایش یافته است ، زیرا دیگر این کار به سادگی بیرون کشیدن یک کابل و چک کردن شمع نیست . انجام این کار یعنی سروکار داشتن با برق 50 هزار ولتی که مطمئناً دکتر شما با آن موافق نخواهد بود .

    مسئله اینقدرها هم پیچیده نیست . تعمیر سیستم احتراق الکترونیکی فراتر از توانایی مکانیک های نیمه حرفه ای است و اگر هوس کرده اید که با سیستم حساس الکترونیکی دست و پنجه نرم کنید ، بدون شک آسیب بیشتری وارد خواهید آورد . پس اگر موتور شما به خوبی کار نمی کند و حدس میزنید که مشکل از سیستم احتراق است ، به هیج وجه توصیه نمی کنیم که "خودتان دست به کار شوید". در عوض ، خودرو را نزد یک مکانیک ببرید که به ابزار تشخیص و عیب یابی مجهز باشد ؛ ابزاری که بتواند مدل و ساخت خودرو شما را شناسایی کند و حداقل موقع برگشت به خانه بدانید که عیب خودرو شما چیست .

    محدودیت مواردی که " خودتان دست به کار می شوید "

    گاهی سخت ترین بخش از زندگی افرادی که "خودشان دست به کار میشوند" این است که غرور خود را کنار بگذارند و درخواست کمک کنند . قطعاً قصد ما از بیان این مطالب این نیست که به هیچ وجه نمی توانید هیچ کدام از موارد بالا را انجام دهید ، بلکه اگر تجربه لازم برای انجام این کار را ندارید ، ابایی نداشته باشید و با نیروهای امدادی تماس بگیرید .


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : خودرو ,انجام ,سیستم ,هزینه ,ابزار ,فشرده ,ابزار فشرده ,سیستم احتراق ,تعمیر سیستم ,فشرده سازی ,داشته باشید ,تعمیر سیستم احتراق ,نیاز داشته باشید ,
    5 نوع تعمیر خودرو که نباید خودتان انجام دهید

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر